לוגו-ברוך-פייגר

מה לקחתי מ”ליל הסגר” של הקורונה?

זוכרים את “ליל הסגר” של שנת תש”פ? הנה שלושת השלבים שעברו על כולנו באותם ימים, ומה למדתי מזה לחיים /// מסר עוצמתי ומשנה חיים

 

כמה ימים אחרי פסח תש”פ (2020), תוך כדי הסגר הראשון והגדול של הקורונה, כתבתי לרשימת התפוצה שלי מייל קצר שבו שיתפתי אותם בתובנה נהדרת ומשנת חיים שלקחתי איתי מאותו ליל סדר היסטורי. ליל הסדר שכולם היו סגורים בבתיהם, איש וביתו (יכלנו לצאת עד 100 מטר מהבית, זוכרים?).

התובנה הזו חשובה, והחלטתי לשתף אותה איתכם גם כאן. תהנו.

רבים מאיתנו מצאו את עצמם בסיטואציה לא פשוטה לפני מספר שבועות, כאשר ראש הממשלה הכריז שעל פי ההנחיות החדשות, כל אחד יחגוג את ליל הסדר בביתו.
יש כאלה שאפילו קוראים לזה בצחוק “ליל הסגר”…
לחלק גדול מאיתנו זה מצב מאוד לא פשוט. חלק לא היו מעולם בביתם בפסח, יצאו מהבית להורים לכל החג. יש כאלה שכן היו בפסח בבית אבל על ליל הסדר אצל ההורים הם מעולם לא וויתרו.

פתאום כל המשימה הזו של לנקות, לארגן, לקנות את כל המוצרים, ללמוד היטב את כל המנהגים ולהכין ‘ווארטים’ וסיפורים לומר על שולחן החג – נראה להם קשה עד בלתי אפשרי.

הנה שלושת השלבים שכנראה כל אחד מכם עבר, כשהבין שהוא עומד לחגוג השנה את ליל השימורים, כראש המשפחה שלו, בביתו הפרטי:

שלב ראשון – בהלה:
יואוו, איך בדיוק נתארגן לליל הסדר, מה פתאום עכשיו לנקות היטב את כל הבית, להתארגן על כל המוצרים הנדרשים, איך בכלל מכינים חרוסת?, עכשיו להתחיל ללמוד את כל ה

מנהגים, הסיפורים, ממתי אני יודע לנהל ‘סדר’ לבד?

שלב שני – הפנמה והחלטה:
טוב, אין ברירה. תכלס יותר חשוב לי לשמור על החיים של ההורים שלי, גם מפחיד אותי לקבל קנס. נו, נעשה השנה ליל הסדר בבית. אולי זה דווקא יהיה נחמד, לשבת עם המשפחה הגרעינית ולשמוח את שמחת יציאת מצרים בבית הפרטי שלנו…
זהו. עושים ‘סדר’ בבית!

שלב שלישי – תכנון:
יאללה, דף ועט, עושים רשימות. מה צריך לקנות? מתי מנקים כל חדר?, איפה רשימת הקניות?, הטמבור עושה משלוחים?, צריכים מחבת אחת או שתיים?, ומה עם רשימת קניות לסופר?, מספיק לנו 2 שקי תפו”א או צריכים 3?

ואחרי שכבר יש תכנית, רשימות מסודרות, עכשיו הרבה יותר רגוע, נכון?, פתאום זה לא כזה ‘הר’ וזה נראה ריאלי ומעשי לחלוטין.

יש המון משימות שנראות לנו ‘גדולות עלינו’, שאנחנו בטוחים שאנחנו לא מסוגלים לעשות אותם. אבל אם ניקח דוגמה מליל הסדר השנה, וננסה לבנות לעצמנו את התהליך בשני השלבים הפשוטים הללו: קבלת החלטה, ותכנון מראש.
השלב שבו אנחנו מקבלים את ההחלטה, מפנימים את היכולת שלנו לבצע את המשימה, להגיע אל היעד, הוא השלב המשמעותי ביותר. הוא בעצם הרגע שבו אנחנו מבינים שזה נמצא ברמת היכולת שלנו שאנחנו מסוגלים לעשות את זה. מכאן והלאה – זה יהיה הרבה יותר פשוט וקל!

אנחנו נהיה מופתעים מעצמנו, מהיכולות שלנו ומהאפשרויות שלנו לטפס עוד ועוד ולהצליח גם במשימות ותחומים שעד היום היו נראים לנו ממש בלתי אפשריים.

 

עדיין לא נמצאים ברשימת התפוצה שלי?
כאן תוכלו להירשם ולקבל במתנה את המדריך המלא עם כל הסודות להגדלת הכנסות

כל-הסודות-על-הגדלת-הכנסות---ברוך-פייגר

המדריך
להגדלת הכנסות
הנקרא ביותר

קבל עכשיו במתנה את המדריך המעשי
‘להרוויח מהפלוסים שלך’
שצבר כבר למעלה מ 100,000- קריאות

שיחת ייעוץ במתנה

שיחת ייעוץ חינם עם המומחים שלנו לגילוי הצעד הבא שלכם לפריצה אישית וכלכלית

מלאו את הפרטים שלכם ונדבר